Общи условия

Общи условия за ползване на сайта

За смисъла на настоящите общи условя правим следните уточнения:

Настоящите Общи условия уреждат отношенията между Мебелна фабрика „Дискрет ЕООД“ и клиентите или наречени потребители в сайта www.diskret.bg и онлайн магазина за мебели в него.

Цялата информация, функционалност, дизайни и съдържание в сайта Diskret.bg е Онлайн Мебелен Магазин – интелектуална собственост на Мебелна фабрика „Дискрет ЕООД“ и е защитена от Закона за защита на авторското право и сродните му права, Закона за марките и географските означения и други.

Авторски права:

Използването на информация от сайта, без изричното предварително съгласие на собственика е нарушение на закона!

Дами и господа. За да направите резервация на мебели, е необходимо да приемете правилата за резервация и продажба на магазина, към който е насочена кошницата. Регламентите могат да бъдат намерени в раздела с подробно описание на магазина, който извършва онлайн резервации в раздела за търговска мрежа.

Бърз достъп:

Вход в търговската мрежа от магазини за мебели

Разделът за търговска мрежа е достъпен на адрес diskret.bg/partniori, който се намира в горния десен ъгъл на страницата.

Избор на магазин за мебели от търговската ни мрежа

Търсене на мебелен магазин, който е най-близо до мястото на пребиваване, може да се извърши по 3 начина: според формата, избиране от списъка област, град, улица и ще бъдат показани магазини с възможност да видите подробности;

въз основа на търсене на избрано разстояние от дадения пощенски код, магазините в района ще бъдат показани на картата,

след като кликнете върху точката отбелязана на картата и изберете бутона „виж детайлите за магазина“.

Показване на правилата и общите условия

Ако сте в картата показваща мебелни магазини от търговската ни мрежа, извършвайки поръчка, просто кликнете върху бутона „Регламенти“.

Правилникът също е на разположение преди потвърждаване на поръчка (след избора на мебелен магазин, който прави резервацията) директно в раздела „Количка„.

I. Регламенти на сайта

Термините, използвани в регламентите, означават:

Цена – цената на Стоките заедно с приложимия данък върху стоките и услугите (ДДС), без цената на доставката на Стоките.

Допълнения – елементи за интериорен дизайн като аксесоари за кухня, ел уреди, спално бельо, кутии, вестници, съдове, прибори, кухненски принадлежности, осветителни тела, текстил и др.

Доставка – означава фактическия акт на предоставяне на продавача на стоките, посочени в поръчката, чрез доставчика (ако такава форма на доставка на стоката е възможна в продавача) или при доставка в магазина (партньор) на фирмата, който предлага транспорт в магазина.

Доставчик – означава лице, с което Продавачът си сътрудничи в рамките на извършването на доставки на Стоки – куриерска фирма.

Плащания – форма на плащане чрез кредитни институции, които предоставят потребителски кредити. Електронните вноски се предоставят от продавачите, които разрешават метода на плащане под формата на електронни вноски.

Парола – означава поредица от букви, цифри или други знаци, избрани от Потребителя по време на регистрацията на Уебсайта, използвана за осигуряване на достъп до Потребителската Сметка на Уебсайта.

Заяви обаждане – център за телефонни услуги на Ползвателя на услугата е на разположение на тел. +359 46 988 827 , чрез който Потребителят може да получи достъп до сайта, включително да поръча по време на телефонно обаждане.

Консултант – служител на Центъра за обслужване на клиенти.

Потребител – физическо лице, което осъществява правна сделка с предприемач, който не е пряко свързан с неговата стопанска или професионална дейност.

Сметка – част от Уебсайта, при която Потребителят може да използва избрани функции, посочени в Правилника.

Мебели – бюра, офис маси, рафтове за книги, скринове, легла, рамки за легла, офис столове, маси, столове, комплекти кухненски мебели, комплекти мебели за спалня, скринове, гардероби, огледала, шкафове за обувки, антрета, спални, нощни шкафчета , ТВ шкафове, матраци, спални комплекти, офис дивани, канапета, тапицирани легла, фотьойли, ъглови дивани, разтегателни дивани, табуретки,

комплекти за почивка, гардероби с плъзгащи врати, етажерки, кухненски модули, термо плотове, ел. уреди, секции за хол, закачалки, рафтове, портманта и т.н., представени на уебсайта.

Информационен бюлетин – търговска информация, предоставена от Доставчика на услуги чрез Уебсайта, предназначена пряко или косвено за популяризиране на стоките, услугите или имиджа на Доставчика на услуги.

Собственост на сайта –  „Дискрет ЕООД” е търговското дружество, регистрирано в Търговския регистър на Република България с ЕИК, със седалище и адрес на управление в БЪЛГАРИЯ, област Ямбол, община Ямбол, гр. Ямбол, ул. „Чепеларе” 33, тел.:  046/ 988 827, 0899 125 743

Адрес на електронна поща: admin@diskret.bg, което предоставя услуги и осъществява продажба на стоки от разстояние посредством администрирания от него уебсайт за електронна търговия www.diskret.bg. „Дискрет ЕООД” е лице, регистрирано по Закона за данъка върху добавената стойност с номер по ЗДДС: BG128622703.

Предприемач – физическо лице, юридическо лице и организационна единица, която не е юридическо лице, чийто отделен закон предоставя правоспособност – осъществява стопанска дейност от свое име.

Регламенти – разпоредби на сайта.

Регистрация – еднократна дейност, състояща се в създаване на Потребителски акаунт, направен от самия Потребител, с помощта на инструментите, предоставени на Сайта.

Поръчка – Покупка на мебели от Потребителя, направена чрез Уебсайта, насочена директно към магазин от търговската мрежа (Партньор) на Продавача, предлагащ услугата „Час за доставка“, като посочва вида и номера на Стоките.

Услуга – уебсайт, намиращ сe на адрес www.diskret.bg и всички функции и инструменти, предоставени от него.

Онлайн Магазин за мебели – функционалност на Уебсайта, чрез която Потребителят може да подаде Поръчка.

Партньор – Доставчик на услуги или предприемач, който сътрудничи с Доставчика на услуги и предлага продукти от гамата на Мебелна фабрика Дискрет, използвайки функционалността и ресурсите на Уебсайта, за да покани Потребителите да сключат договор за продажба.

Стоки – артикули /мебели/, предлагани от Доставчика на услуги и продукти мебели, предлагани от предприемачи, които сътрудничат с Доставчика на услуги, предлагащи продукти от производителя на мебели Дискрет. Продуктът е съвсем нов.

Договор за продажба – означава договор за продажба, сключен дистанционно между Потребителя и Продавача, при правила и условия, определени в Правилника.

Услуги – услуги, предоставяни от Доставчика на услуги на Потребителите безплатно и допълнителни услуги в рамките на договора за продажба (напр. Монтаж), предоставени от предприемачи, които сътрудничат с Доставчика на услуги, предлагащи продукти от търговската мрежа на Мебелна фабрика Дискрет.

Доставчик на услуги – Diskret.bg – Мебели Дискрет със седалище в Ямбол, бул. Европя 21, 8600 България, вписан в Регистъра на юридическите лица, воден от районния съд на община Ямбол в България. тел.:  046/ 988 827, 0899 125 743


Адрес на електронна поща: admin@diskret.bg, което предоставя услуги и осъществява продажба на стоки от разстояние посредством администрирания от него уебсайт за електронна търговия www.diskret.bg.
„Дискрет ЕООД” е лице, регистрирано по Закона за данъка върху добавената стойност с номер по ЗДДС: BG128622703.

Законът – Законът от 30 май 2014 г. за правата на потребителите (Закон от 24 юни 2014 г., точка 827, с измененията).

Потребител – физическо лице с пълна правоспособност, както и юридическо лице или обществена организация, която използва или възнамерява да използва Уебсайта.

Поръчка – Декларация за намерение на потребителя, насочена директно към сключване на Споразумението за дистанционна продажба в Онлайн Магазина за мебели или чрез Горещата линия на мебели Дискрет.

II. Общи разпоредби

  1. Сайтът, работещ на адрес  www.diskret.bg, се управлява от „Дискрет ЕООД“ Мебелна фабрика със седалище в Ямбол, адрес: ул. Чепеларе 33, 8600 БЪЛГАРИЯ, вписан в Регистъра на предприемачите, воден от районния съд на община Ямбол в гр. Ямбол. тел.:  046/ 988 827, 0899 125 743 . Адрес на електронна поща: admin@diskret.bg, което предоставя услуги и осъществява продажба на стоки от разстояние посредством администрирания от него уебсайт за електронна търговия www.diskret.bg.
    „Дискрет ЕООД” е фирма, регистрирана по Закона за данъка върху добавената стойност с номер по ЗДДС: BG128622703.
  2. За да използвате уебсайта правилно, е необходимо да прочетете съдържанието на тези правила.
  3. Доставчикът на услуги се задължава да предоставя ползи на Потребителя в обхвата и при условията, определени в Правилника.
  4. Договорът за предоставяне на електронни услуги се сключва при действително завършване и приемане от Потребителя на регистрационната форма или при всяко използване на Уебсайта от Потребителя (при липса на Регистрация и вход). И в двата случая договорът се сключва за неопределен срок.
  5. За да се гарантира безопасността на комуникацията на Уебсайта, по-специално при използване на услугите, Доставчикът на услуги предприема технически и организационни мерки, подходящи за нивото на риск за сигурността на Уебсайта.
  6. Разпоредбите на Правилника не нарушават права, дължими на Потребителите въз основа на общоприложими закони, по-специално Закона и Гражданския кодекс.

III. Технически условия

  1. Уебсайтът е адаптиран за използване с напълно инсталирани браузъри Mozilla Firefox версия 3.6 или по-висока и Microsoft Internet Explorer версия 7.0 или по-висока на компютър, съвместим с IBM PC стандарт, работещ под операционната система Windows или Linux с достъп до Интернет. Уебсайтът е оптимизиран за гледане с разделителна способност на екрана 1024×768 точки, с възможност за записване на Cookie файлове и Javascript в уеб браузъра.
  2. На потребителя е забранено да използва уебсайта за предоставяне на незаконно съдържание. Използването на уебсайта е безплатно.

IV. Защита на авторските права

  1. Всички лични и имуществени авторски права върху елементи на Уебсайта (текст, графики, оформление на страници и т.н.), с изключение на определени лога и снимки, представени на сайта с цел представяне на стоки, към които принадлежат авторските права на трети лица, са запазени. Уебсайтът и всички негови елементи са защитени от закона, по-специално акта от 4 февруари 1994 г. относно авторското право и сродните му права (публикувано в държавен вестник от 2016, т. 880) и Закона от 16 април 1993 г. за борба с нелоялната конкуренция (напр. Държавен вестник от 2003 г. № 153, точка 1503, с измененията).
  2. Наименованието www.diskret.bg заедно с поддомейни и други търговски марки, използвани на уебсайтове, са марки, защитени от разпоредбите на Закона от 30 юни 2007 г. Закон за индустриалната собственост (т.е. ОВ от 2017 г., точка 776) и Законът от 16 април 1993 г. за борба с нелоялната конкуренция (напр. Dyrvawen westnik от 2003 г. № 153, т. 1503 с по-късни изменения)

V. Задължения на потребителя

Потребителят е длъжен по-специално да използва Уебсайта по начин, който не пречи на неговото функциониране, включително чрез използване на специфичен софтуер или устройства, като се зачитат личните права на други Потребители, Доставчик на услуги и трети страни и се зачитат всичките им права.

VI. Отговорност при функционирането на уебсайта

  1. Доставчикът на услуги не носи отговорност за неизпълнение или неправилно изпълнение на услугите, предоставяни на Уебсайта, ако това е причинено от трети страни, по-специално телекомуникационни оператори, доставчици на далекосъобщения и доставчици на електроенергия.
  2. Потребителят е единствено отговорен за осигуряването на техническа съвместимост между използвания от него компютърен хардуер или крайно устройство и IT системата или телекомуникационната система и Уебсайта.
  3. Потребителят носи отговорност, както за собствените си действия, така и за пропуски за действия или бездействия на друго лице, което му дава възможност да използва Уебсайта чрез собствена Сметка.
  4. Доставчикът на услуги си запазва правото да преустанови или прекрати предоставянето на отделни функционалности на уебсайта поради необходимостта от техническа работа (напр. Връщане, отказ или рекламация) в случай, че не нарушава правата на Потребителя.
  5. Доставчикът на услуги носи отговорност за неизпълнение или неправилно изпълнение на договора за предоставяне на електронни услуги. В случай на договори, сключени с Потребители като предприемачи, Доставчикът на услуги носи отговорност само в случай на умишлено увреждане и в рамките на действителните загуби, понесени от Потребителя като
    физическо лице.
  6. Продавачът носи отговорност за неизпълнение или неправилно изпълнение на договора за продажба. При сключени договори с Потребители като предприемачи, Продавачът носи отговорност само в случай на умишлено увреждане и в рамките на действителните загуби, понесени от Потребителя като физическо лице.

VII. Безплатни услуги

  1. Доставчикът предоставя безплатни онлайн услуги на Потребителите:
    1. Изпълнение на потребителски акаунт;
    2. Формуляр за контакт;
    3. Бюлетин;
    4. Публикуване на мнения;
    5. Информация за стоките, предлагани от Производителя;
    6. Разрешаване на закупуването на стоката като част от онлайн пазаруване (buy online).
    7. Докладване и сигнал за нередности (само за регистрирани потребители, които имат потребителски акаунт) и проверка на техния статус,
    8. Чат на живо
    9. Формуляр за връщане (само за регистрирани потребители с потребителски акаунт)
  2. Безплатни услуги се предоставят 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието. 
  3. Услугата за потребителски акаунти  е достъпна след регистрация и се състои в предоставяне на Потребителя на специален панел в уебсайта www.diskret.bg, което позволява на Потребителя да променя данните, които е предоставил по време на Регистрацията, както и да поставя резервации, поръчки и сключване на договори за продажба.
  4. Услугата за контактна форма  се състои в изпращане на съобщение до Доставчика на услуги чрез формата, поставена на уебсайта на Мебелна фабрика Дискрет.
  5. Отказът от услугата за контактна форма е възможен по всяко време и се състои в преустановяване на изпращането на запитвания до доставчика на услуги.
  6. Услугата за бюлетин –  се състои в изпращане от доставчика на услуги до електронния адрес на предоставен имейл, съдържащо информация за нови продукти или услуги в офертата на Доставчика на услуги. Бюлетинът се изпраща от Доставчика на услуги на всички Потребители, които са се абонирали.
  7. Потребителят може по всяко време да се откаже от получаването на Бюлетина, като се отпише от абонамента чрез връзката, предоставена във всяка електронна поща, изпратена като част от услугата за Бюлетин.
  8. Услугата „Мнения за Мебели Дискрет”  се състои в това, че Доставчикът на услуги може да публикува изявленията на Потребителя относно Стоките на уебсайта на Мебелна фабрика Дискрет.
  9. Оттегляне на услугата Публикуването на становища е възможно по всяко време и се състои в преустановяване на публикуването на съдържание от Потребителя на Уебсайта.
  10. Сервиз  информация за стоките, предлагани от продавачите  е да се даде възможност на потребителите от доставчика на услугата за информация за стоките, предлагани от продавачите.
  11. Отказ от услугата Информация за предлаганите от продавачите стоки е възможна по всяко време и се състои в прекратяване на ползването на услугата.
  12. Услугата „buy online“  се състои в възможността Потребителите да закупят Стоките от Производителя, предлагащи Стоките в Онлайн Магазина.
  13. Отказът от услугата за електронно преминаване е възможен по всяко време и се състои в прекратяване на ползването на услугата.
  14. Услугата за докладване на жалби и проверка на техния статус се състои в изпращане на жалба до уебсайта на Онлайн Магазина, публикуван на Мебелна фабрика Дискрет, и получаване на информация и статус на претендираната жалба. Услугата за подаване на жалби е достъпна за регистрирани потребители, които имат потребителски акаунт. 
  15. Оттегляне от услугата Докладване на жалби и проверка на техния статус е възможно по всяко време и се състои в прекратяване на ползването на услугата.
  16. Услугата Live chat се състои в даване на възможност на потребителя да разговаря с Консултанта относно офертата на Продавачите и информация за начина на подаване на поръчки.
  17. Отказът от услугата Live Chat е възможен по всяко време и се състои в прекратяване на ползването на услугата.
  18. Разговорите с Потребителя, извършени чрез чат, се записват и архивират за информационни и доказателствени цели. Ако Потребителят не е съгласен с архивирането на тези разговори, той трябва да спре да използва чата.
  19. Услугата „Формуляр за връщане”   се състои в предоставянето на искане от Доставчика на услугата да уведоми продавача за декларация за връщане при оттегляне от договора за продажба. Такава нотификация е възможна само за Стоки, придобити от Потребители, които използват по време на покупката от Услугата за управление на Потребителски акаунт.
  20. Анулирането на услугата за формулярите за връщане е възможно по всяко време и се състои в преустановяване на изпращането на заявки до доставчика на услуги.
  21. Доставчикът на услуги има право да блокира достъпа до Сметката и безплатни услуги, ако Потребителят наруши закона или разпоредбите на Правилника. Блокирането на достъп до Сметката и безплатните услуги по посочените по-горе причини трае за периода, необходим за разрешаване на проблема, който е основание за блокиране на достъпа до Сметката и безплатни услуги. Доставчикът на услуги ще уведоми Потребителя за блокиране на достъпа до Сметката и безплатни услуги по електронен път на адреса, посочен от Потребителя в регистрационния формуляр.

VIII. Отговорност за публикуваното съдържание

  1. С публикуването на съдържание и споделянето му, Потребителят прави доброволно разпространение на съдържание.
  2. Доставчикът на услуги не е доставчик на съдържание, а само предприятие, което осигурява подходящи ресурси за тази цел.
  3. Забранено е на Потребителите да публикуват неплатено съдържание на незаконно съдържание, лични данни на трети лица и да разпространяват образа на трети лица без необходимото разрешение или съгласие на трета страна;
  4. Доставчик на услуги. носи отговорност за съдържанието, публикувано от Потребителите, при условие че са уведомени за незаконосъобразността им в съответствие с разпоредбите на настоящия Правилник.
  5. В случай на получаване на уведомление за незаконосъобразност на публикуваното съдържание, Доставчикът на услуги си запазва правото да премахне извлеченията, публикувани от Потребителите, по-специално по отношение на неподходящо или такова съдържание, което може да наруши приложимото право, когато се основава на доклади от трети страни или съответни органи, те могат да представляват нарушение на приложимото право.
  6. Чрез предоставяне на изявление, включително поставянето му на уебсайта, Потребителят се съгласява да използва съдържанието от Доставчика на услуги като част от уебсайта.
  7. Доставчикът на услуги не е длъжен да публикува съдържание, публикувано от Потребители, особено ако те са неподходящо съдържание, засягат интересите на Доставчика на услуги или това може да представлява нарушение на приложимото право.

IX. Подаване на сигнал за нарушения

  1. Ако съдържанието, публикувано на Уебсайта, нарушава личните права на Потребителя или друго лице или юридическо лице, те могат да уведомят Доставчика на услугата за потенциално нарушение, като изпратят заявка до електронния адрес: admin@diskret.bg или адреса на Доставчика на услуги, посочен в точка. II.1.
  2. След получаване на уведомлението за потенциално нарушение, Доставчикът на услуги ще предприеме незабавни действия за премахване на съдържанието, което е причина за нарушението от уебсайта.

X. Защита на личните данни

  1. Обработването на лични данни се извършва в съответствие с разпоредбите на регламента на GDPR 2016/679 от 27.04.2016 г. относно защитата на физическите лица при обработването на лични данни и за свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46 / ЕО ( наричано по-долу “ GDPR „) и в съответствие със Закона за защита на личните данни.
  2. Предоставянето на лични данни е доброволно, но е условие за използване на Уебсайта и сключване на договор.
  3. Доставчикът на услуги е администратор на лични данни на Потребители, ползващи услугите на уебсайта, посочени в точка VII.1 от Правилника, както и когато Потребителят придобие Стоките, от които Доставчикът на услуги e продавач. Доставчикът на услуги е назначил длъжностно лице за защита на данните, с което може да се осъществи връзка с Потребителя относно защитата на личните им данни и изпълнението на техните права чрез Формуляр за контакт, по електронна поща: admin@diskret.bg или писмено на адреса на Доставчика на услуги.
  4. Администраторът на лични данни на Потребителя, който поръчва Стоки или сключва с Продавача договор за продажба, е: Доставчик на услуги до степента, в която е необходимо да се позволи да се направи поръчка на Стоките и изпълнение на договор за продажба, сключен от Потребителя с Продавача, включително правото да се оттегли от договора продажби; Платежен оператор до степента, в която е необходимо да се даде възможност на Потребителя да извършва плащания чрез инструментите, предоставени от Платежния оператор; и Продавача в степента, в която е необходимо да се даде възможност на Потребителя да сключи и изпълни Договора за продажба на Стоките. Всеки от посочените по-горе администратори има право самостоятелно да обработва лични данни на Потребителя във връзка с изпълнението на услугата, посочена в точка VII.1.e),
  5. В случай на закупуване на мебели, личните данни на Потребителя, към които Доставчикът е администратор, се предоставят на Продавача, различен от Доставчика, за да сключи – по искане на Потребителя – договора и изпълнението на договора за продажба на стоки в Онлайн Магазина за мебели, сключен между Потребителя и Продавача във връзка с услугата, предоставяна от Доставчика на услуги, посочени в точка VII.1.д) и целта на уведомяване на Продавача за декларацията за връщане (оттегляне от договора за продажба) като част от услугата, посочена в точка VII.1.е).
  6. Лични данни на Потребители, на които Доставчикът е администратор, се предоставят на Платежния Оператор, за да позволи на Потребителя да извърши плащания към Продавача за поръчаните Стоки.
  7. Платежният оператор и Продавачът, към когото се прилага БВП, след получаване от Лични данни на Доставчика на услуги на Потребителите, които купуват Стоките в онлайн магазина, са задължени да изпълняват всички задължения по настоящия регламент и други законови разпоредби, включително да гарантират, че техните права се упражняват.
  8. Личните данни, предоставени от Потребителя, ще бъдат обработени от Доставчика на услуги за следните цели:
    1. за да използва Уебсайта въз основа на интереса на Потребителя към офертата на Доставчика на услуги (основа на член 6, параграф 1, буква б) от GDPR);
    2. за да изпълни законовото задължение, ако такова задължение ще бъде наложено на Доставчика на услуги (основата на член 6, параграф 1, буква в) от ГПР);
    3. за аналитични цели, например за избор на услуги за нуждите на потребителите; оптимизиране на продукти и услуги въз основа на докладвани коментари, интереси на потребителите, технически дневници за приложения; с цел оптимизиране на процесите на обслужване въз основа на хода на процесите на обслужване, включително жалби, което е законният интерес на Доставчика на услуги (основата на чл. 6, ал. 1, т. е) от GDPR);
    4. за архивни цели (доказателства) за обезпечаване на информация в случай на правна необходимост от доказване на факти, което е законният интерес на Доставчика на услуги (основание на член 6, параграф 1, буква е) от GDPR);
    5. с цел проверка на удовлетвореността на потребителите и определяне на качеството на услугите на доставчика на услуги, което е негов законен интерес (основание на член 6, параграф 1, буква е) от GDPR);

      с цел да предложи на потребителите директно продукти и услуги (директен маркетинг), включително да ги подбере по отношение на нуждите на потребителите, използвайки профилиране, което е законният интерес на доставчика на услуги (основа на член 6, параграф 1, буква е) от GDPR);

  9. Доставчикът на услуги обработва следните категории данни:
    1. Основни данни за идентификация и пребиваване;
    2. идентификационни данни, предоставени от публични органи;
    3. данни за електронна идентификация и данни за местоположението;
    4. данни, получени чрез използване на технология;
    5. звукозаписи.
  10. Доставчикът на услуги може да споделя лични данни със своите подизпълнители, т.е. субекти, които използва за обработка на данни.
  11. Доставчикът на услуги не прехвърля личните данни на потребителите извън България.
  12. Личните данни, получени за ползване на уебсайта или за сключване на договор, се съхраняват за периода на ползване на уебсайта или за периода, необходим за сключване и изпълнение на договора. В случай на сключване на договора, личните данни на потребителите се обработват до края на срока за ограничаване на потенциалните искове, произтичащи от договора.
  13. Основните данни за контакт се съхраняват от Доставчика на услуги за целите на директен маркетинг, докато не се подаде възражение за такава обработка или оттегляне на съгласие, ако обработването на данните се основава на т.нар. пазарно съгласие.
  14. Всеки потребител, който е споделил личните си данни, има следните права, произтичащи от GDPR:
    1. право на достъп до своите данни и да получи копие от него;
    2. правото да се коригират (изменят) данните;
    3. правото да изтривате данни;
    4. правото да изисква ограничаване на обработката на данни;
    5. правото на възражение срещу обработката на данни;
    6. правото на прехвърляне на данни;
    7. правото да подаде жалба до надзорния орган (председателя на Службата за защита на личните данни);
    8. правото да оттегли съгласието си за обработването на лични данни, ако обработването е извършено въз основа на съгласие; оттеглянето на съгласието няма да засегне законосъобразността на обработването, което е направено въз основа на съгласие преди неговото оттегляне.

XI. Жалби относно функционирането на Уебсайта

  1. Доставчикът на услуги предприема действия, за да гарантира правилното функциониране на Уебсайта, до степента, която произтича от текущите технически познания и се задължава незабавно да отстрани дефекти или прекъсвания във функционирането на Уебсайта, както е докладвано от Потребителите.
  2. Потребителят може да уведоми Доставчика на услугата за всички дефекти или прекъсвания във функционирането на Уебсайта (жалби).
  3. Потребителят може да подаде жалба на следния електронен адрес: admin@diskret.bg или по телефона на  0899 125 743
    или адреса на доставчика на услуги, посочен в точка. II.1.

XII. Прекратяване на договора за предоставяне на електронни услуги

  1. Потребителят и Доставчикът на услуги могат да прекратят договора за предоставяне на електронни услуги по всяко време и без да посочат причини, при условие че запазят правата, придобити от другата страна преди прекратяването на договора за предоставяне на електронни услуги.
  2. Доставчикът на услугата изпраща декларация за прекратяване на речта за предоставяне на услуги по електронен път на регистрирания Потребител на посочения от Потребителя по време на Регистрацията имейл адрес.
  3. Регистрираният потребител прекратява договора за предоставяне на електронни услуги, като изпраща на Доставчика на услугата подходяща декларация за намерение за прекратяване на договора за предоставяне на електронни услуги на имейл адрес: admin@diskret.bg или адреса на Доставчика на услуги, посочен в точка. II.1.

XIII. Поставяне на поръчки и резервации

  1. Информацията, съдържаща се в Уебсайта, не представлява оферта на Продавача по смисъла на Гражданския кодекс, а само поканата на Потребителите за сключване на договор за продажба.
  2. Потребителят може да пуска поръчки в онлайн магазина и по телефона чрез горещата линия на Мебели Дискрет.
  3. Потребителят може да постави Поръчки в Онлайн Магазина за 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието.
  4. Потребителят, поставящ Поръчката в Онлайн Магазина, попълва Поръчката, като избира Стоките, които го интересуват, и ги добавя към „Пазарна количка“. При подаване на Поръчката се изисква да допълни:
    1. името, цвета и количеството на стоките,
    2. име и фамилия на потребителя или получателя,
    3. избрания метод / и точен адрес за доставка,
    4. телефонен номер за връзка,
    5. Електронен адрес на потребителя,
    6. данни, необходими за издаване на фактура.
  5. Преди подаване на Поръчката, Потребителят се информира за данните на Продавача за общата цена на избраните Стоки и Доставки, както и всички допълнителни разходи (включително разходи за допълнителни услуги, например транспорт), които той е длъжен да поеме във връзка с Договора за продажба.
  6. Поставянето на поръчка изисква приемането на правилата на уебсайта и на правилата за продажба на продавача.
  7. Поставянето на Поръчка представлява подаване от страна на Потребителя на оферта за сключване на Договор за продажба на Мебели, предмет на Поръчката.
  8. След поставяне на Поръчката, Потребителят получава съобщение от Продавача, с което го уведомява за получаването на поръчката на посочения от Потребителя e-mail адрес.
  9. Потребителят може да заявява поръчки по телефона чрез горещата линия на Мебели Дискрет. Формата на плащане за поръчка, направена чрез горещата линия на Мебели Дискрет, е само кредитна карта или банков превод чрез външна система за бързи плащания (прехвърляне). Не са възможни телефонни поръчки за стоките, за които се изисква да използват конфигуратора, публикуван на diskret.bg.
  10. Потребителят може да подаде поръчка по телефона на следният номер  0899 125 743. В такъв случай, Потребителят трябва да предостави на Консултанта името на продукта от стоките на сайта www.diskret.bg, включително кода на стоката и количеството. След завършване на поръчката потребителят избира метода на доставка. След посочване на начина на доставка, Потребителят предоставя на Консултанта следните данни: име, фамилия, адрес за доставка, електронен адрес, телефонен номер. Потребителят потвърждава, че знае, че поръчката по телефона е свързана със задължението за плащане.
  11. Всеки път, когато Клиентът направи поръчка чрез Горещата линия на Мебели Дискрет, Консултантът уведомява Потребителя за подробностите за Продавача, с когото ще бъде сключен Договор за продажба, с общата цена за избраните Стоки и Доставка, както и всички допълнителни разходи (включително разходи за допълнителни услуги, например транспорт ), която е длъжна да поеме във връзка с договора за продажба, както и друга информация, изисквана от закона. След това, на посочения e-mail адрес, Потребителят получава съобщение от продавача за получаването на поръчката и съобщение с линк към страницата, позволяващо плащане чрез външната система за бързи плащания (ePay).
  12.  Независимо от начина на поставяне на поръчката (в онлайн магазина или по телефона чрез Гореща телефонна линия), в рамките на 3 дни от датата на получаване на поръчката, продавачът уведомява потребителя за приемането на поръчката. Заедно с тази информация, Потребителят получава съдържанието на правилата за услугата, правилата за продажба на Продавача, образеца на отказ от договора и друга информация, изисквана от закона.
  13. Договорът за продажба се сключва, когато Потребителят получи съобщението за приемане на поръчката. 
  14. Ако поръчката не може да бъде изпълнена от Продавача, Продавачът уведомява Потребителя, като му изпраща съобщение до електронния адрес с информация за отказа за обработване на поръчката и причината за отказа.
  15. В случай на Поръчки, подадени в Онлайн Магазина от Потребители, които нямат Потребителски акаунт, Потребителят получава потвърдителен e-mail, съдържащ линк към посочения от Продавача имейл адрес, за да потвърди верността на предоставения от Потребителя e-mail адрес. В случай, че Потребителят не потвърди предоставения електронен адрес в рамките на 48 часа от получаването на потвърдителния имейл, Поръчката няма да бъде приета за изпълнение.
  16. В случая с някои стоки има опция „Получаване на час“. „Получаване на час“ означава Резервация на Стоки при продавача на Продавача, предлагащ услугата „събиране на час“. Резервацията на Стоките не е възможна чрез Гореща телефонна линия на Мебели Дискрет.
  17. Продавачът, предлагащ услугата „Час за доставка“, се задължава да гарантира наличността на запазените стоки за един час след като Потребителят направи резервация, за да преговаря с Партньор от търговската мрежа. Резервацията се потвърждава по електронната поща на посочения от потребителя електронен адрес при извършване на резервацията.
  18. Докато потребителят получи съобщение от продавача, посочено в точка XIII.11, Потребителят може да анулира поръчката. За целта потребителят трябва да се свърже с телефонната линия 0899 125 743 или да изпрати съобщение до admin@diskret.bg. Възможността за анулиране на Поръчката не накърнява оттеглянето от Договора за продажба в съответствие с приложимите разпоредби.

Подробности относно изпълнението на Поръчките са дадени в Правилника за продажбите на Продавача, към който е налична връзката преди подаването на Поръчката.

XIV. плащания

  1. Цените на сайта на Мебели Дискрет, поставени на дадените Стоки, са с крайни цени, изразени в български лева (BGN) и включват таксата ДДС. Дадените цени не включват информация за разходите по доставката и всички други разходи, които потребителят е длъжен да поеме във връзка с договора за продажба, за който потребителят ще бъде информиран при поставяне на поръчката и избор на начин на доставка.
  2. Най-късно в началото на поръчката потребителят е информиран за наличните методи на плащане.
  3. Потребителят може да избере следните форми на плащане в зависимост от формата на получаване на Стоката, която е възможна при дадения продавач:
    1. доставка с куриер
      1. плащане при доставка,
      2. платежна карта или банков превод чрез външна система за бързи плащания (прехвърляне),
    2. отстъпка в магазина
      1. платежна карта или банков превод чрез външна система за бързи плащания (прехвърляне),
      2. пари в брой,
      3. платежна карта,
      4. банков превод,
      5. електронни вноски (в случай на продавачи с електронни услуги)
    3. транспорт до дома / апартамента
      1. платежна карта или банков превод чрез външна система за бързи плащания (ePay).
      2. трансфер,
      3. е-вноски (в случай на продавачи с електронни вноски).
    4. плащане
      1. платежна карта или банков превод чрез външна система за бързи плащания (ePay).
  4. Услугата за бързи плащания (ePay) чрез портал ePay се поддържа от ePay със седалище в София, България.
  5. Услугата за електронно плащане се осъществява от ПроКредит Банк със седалище София, България
  6. Подробните условия за ползване на електронната услуга са достъпни на интернет страницата на кредитната институция TBI Bank и на уебсайта www.diskret.bg .
  7. Продавачът, в съответствие с волята на Потребителя, се присъединява към парцела, който е предмет на ДДС фактура или го изпраща на посочения от Потребителя имейл адрес при подаване на поръчката.

XV. доставка

  1. Продавачът информира Потребителя за възможните дати, методи и разходи за доставка чрез формуляра за поръчка.
  2. В случай на някои продавачи, е възможно да се закупи допълнителна услуга, т.е. да се въведат поръчаните стоки, за които потребителят е винаги информиран при поставяне на поръчката чрез съобщенията, поставени в формуляра за поръчка.

XVI. Жалби относно договора за продажба

  1. Продавачът предоставя Доставка на Стоките без физически и юридически дефекти. Продавачът е отговорен към Потребителя, ако Продуктът има физически или правен дефект (гаранция).
  2. Продавачът носи отговорност за гаранцията, ако физическият дефект е открит преди изтичането на две години от пускането на Стоките на Потребителя. Иск за отстраняване на дефект или за замяна на Стоки с един без дефекти изтича една година след откриването на дефекта. Ако купувачът е Потребител, тази дата не може да бъде завършена преди крайния срок, посочен в първото изречение. В този срок Потребителят може да се оттегли от Договора за продажба или да подаде декларация за намаляване на цената поради дефект в Стоките. Ако Потребителят е поискал смяна на Стоките за един без дефекти или отстраняване на дефекта, крайният срок за оттегляне от Договора за продажба или подаване на декларация за намаляване на цената започва с недействителното изтичане на крайния срок за подмяна на продукта или отстраняване на дефекта.
  3. В случай на дефект на Стоките, Потребителят има следните права:
    1. подаване на декларация за намаление на цената или оттегляне от Договора за продажба, освен ако Продавачът незабавно и без излишно неудобство за Потребителя размени дефектния Продукт за продукт без дефекти или отстранява дефекта. Това ограничение не се прилага, ако Продуктът вече е бил заменен или поправен от Продавача или Продавачът не е изпълнил задължението да замени Стоките с продукт без дефекти или да отстрани дефекти. Потребителят, който е Потребител, може вместо предложеното от Продавача отстраняване да поиска подмяна на Стоките без дефекти, или вместо да замени Стоките, да отстрани дефекта, освен ако не е възможно или изисква прекомерни разходи в сравнение с метода, предложен от Потребителя дистрибутор.
    2. искане за подмяна на дефектен продукт с един без дефекти или за отстраняване на дефекта. Продавачът е длъжен да замени дефектния Продукт с един без дефекти или да отстрани дефекта в разумен срок, без прекомерни неудобства за Потребителя. Продавачът може да откаже да изпълни искането на Потребителя, ако е невъзможно да се приведат дефектните Стоки в съответствие с избрания от Потребителя Договор или да се изискват прекомерни разходи в сравнение с втория възможен начин за постигане на съответствие с Договора за продажба. Ако купувачът е предприемач, Продавачът може да откаже да замени Стоките за един без дефекти или да отстрани дефекта, също и когато разходите за изпълнение на това задължение надвишават цената на Стоките.
  4. Жалби относно качеството или дефектите на Стоките, закупени от Продавачите или свързани с неправилно изпълнение или неизпълнение на договора за продажба, трябва да бъдат насочени директно към Продавача, от когото са били закупени Стоките.
  5. Продавачът уведомява Потребителя за начина на подаване на жалба, преди да направи поръчка в правилата за продажба на Продавача, към която предоставя линкът. В случай на Поръчки, подадени чрез Горещата линия на мебели Дискрет, информация за това как да подадете жалба се предоставя от Консултанта.

XVII. Право на потребителя да се откаже от договора за продажба

  1. Потребител, който е потребител, който е сключил договор за продажба, може да се оттегли от него, без да посочи причини в рамките на 14 дни.
  2. Периодът за оттегляне от Договора за продажба започва от момента, в който Потребителят придобие Добрата стока.
  3. Потребителят може да се откаже от договора за продажба, като подаде декларация за отказ на продавача. Потребителят може да използва формуляра за отказ, посочен в Приложение 2 към Закона за правата на потребителите или формата, предоставена от Продавача в правилата за продажба.
  4. В случай на отказ от договора за продажба, договорът се счита за невалиден.
  5. Ако Потребителят подаде декларация за оттегляне от Договора за продажба преди Продавачът да приеме неговата оферта, офертата престава да бъде обвързваща.
  6. Веднага, не по-късно от 14 дни от датата на получаване на изявлението на Потребителя за оттегляне от Договора за продажба, Продавачът е длъжен да върне на Потребителя всички извършени от него плащания, включително разходите за доставка на Стоките на Потребителя. Ако Потребителят избере друг, различен от най-евтиния начин на доставка, предлаган от Продавача, Продавачът не е длъжен да възстанови допълнителните разходи, направени от Потребителя.
  7. Продавачът може да откаже възстановяването на плащанията, получени от Потребителя, до момента на получаване на Стоките обратно или доставка от Потребителя на доказателство за връщане на Стоките, в зависимост от това кое събитие възниква първо.
  8. Незабавно, не по-късно от 14 дни след оттегляне от Договора за покупка, Потребителят е длъжен да върне Стоките за Търговия. За да спази крайния срок, достатъчно е да върнете стоките на адреса на продавача преди изтичането на срока.
  9. В случай на оттегляне, Потребителят носи само преките разходи за връщане на Стоките.
  10. Потребителят носи отговорност за понижена стойност на стоките в резултат на използването му по начин, който излиза извън пътя е необходимо да се установи естеството, характеристиките и функционирането на стоките.
  11. Продавачът възстановява плащането се използва същият метод на плащане, който се използва на потребителя, освен ако потребителят изрично не е договорено друго относно връщането, които не са обвързващи за него всички разходи.
  12. Правото да се оттегли от Договора за покупка няма право на Потребителя във връзка с:
    1. договори, в които стоката е полуфабрикат, произведен съгласно спецификацията на потребителя или обслужващ неговите индивидуални нужди,
    2. договори за предоставяне на услуги, ако Продавачът е изпълнил изцяло услугата с изричното съгласие на Потребителя, който е бил уведомен преди започването на услугата, че след изпълнение на услугата от Продавача той губи правото си на отказ от договора, при който предметът на услугата е предмет на бързо влошаване или кратък срок на годност; за употреба;
    3. в която предметът на услугата е предмет, доставен в запечатан пакет, който след отваряне на опаковката не може да бъде върнат поради здравословни или хигиенни съображения, ако опаковката е отворена след доставката;
    4. в която предмет на услугата са неща, които след раждането, поради своята природа, са неразривно свързани с други неща.

XVIII. Извънсъдебни начини за разглеждане на жалби и обезщетения и правила за достъп до тези процедури

  1. Подробна информация за възможността на Потребителя да използва Потребителя от извънсъдебни жалби и правила за правоприлагане и достъп до тези процедури са на разположение в офисите и на уебсайтовете на районните (общински) потребители на омбудсмани, социалните организации, чиито законови задачи включват защита на потребителите, Воеводство Инспекторати на Търговската инспекция и Службата за конкуренция и защита на потребителите.
  2. Ако искате да използвате несъдебни средства за разглеждане на жалби и преследване на искове, можете да поискате от институциите, които защитават правата и интересите на потребителите, по-специално:
    1. омбудсман за потребителите
    2. воеводство инспекторати на Търговската инспекция (WIIH) и техните клонове, извършващи посредничество. Медиацията се извършва по искане на Потребителя или служебно след изчерпване на жалбата. Медиаторът е служител на WIIH. Медиацията е доброволна, което означава, че по такъв начин за разрешаване на спора трябва да бъдат договорени и двете страни по договора,
    3. арбитражни съдилища, по-специално постоянни приятелски съдилища, работещи в WIIH (както в столиците на воеводствата, така и в местните клонове). Тези съдилища разглеждат спорове за имуществени права, произтичащи от договори за продажба на продукти и предоставяне на услуги. Тяхната основна характеристика е доброволен характер. Това означава, че делото може да бъде разгледано от арбитражен съд, само ако двете страни се съгласят и се предадат на неговата юрисдикция, т.е. те ще го направят. арбитражно споразумение. Както Потребителят, така и предприемачът могат да образуват производство.

    Описаните по-горе процедури са безплатни, единствените разходи могат да бъдат свързани с необходимостта от плащане на експертни становища, възложени в случай на независими оценители.

  3.  Онлайн платформа за разрешаване на спорове (относно договорни задължения, произтичащи от договор за онлайн продажба или договор за услуги) между потребители и предприемачи на равнище ЕС (платформа за ОРС) можете да намерите на  http://ec.europa.eu/consumers/odr .

XIX. Заключителни разпоредби

  1. Във всички въпроси, които не са обхванати от тези регламенти, разпоредбите на Гражданския кодекс и други актове, както и по отношение на потребителите, също и Законът за правата на потребителите от 30 май 2014 г. (Законодателен вестник от 24 юни 2014 г., точка 827 от по-късно).
  2. Настоящият правилник влиза в сила на 03/07/2018. и е валиден за неопределен период от време. Доставчикът на услугата си запазва правото да променя тези Правила със седемдневен срок на предизвестие, който ще бъде съобщен чрез представяне на нова версия на Правилника на Уебсайта най-малко седем дни преди влизането в сила на промените. Промяната в Правилника може да бъде предизвикана по-специално от законодателни промени, развитие на интернет технологии, промени в правилата за ползване на услугата (по-специално промяна в обхвата на услугите или въвеждането на нови) или от Уебсайта, промяна на методите за подаване на заявки, резервации, плащания, доставки, жалби (до степента) какви промени засягат прилагането на разпоредбите на регламентите).
  3. Промяната на данните относно седалището, адреса, адреса на електронната поща, телефонния номер или факса, размерът на акционерния капитал и други данни относно Доставчика на услугата не представляват промяна в Правилника.